3 Dagar, 2,5 timmars fiske.

Har under dessa 3 dagar, alltså måndag, tisdag och onsdag gett mig på betestillverkning, än så länge har jag inga som helst resurser så några färger har jag inte lyckats få tag i… Däremot så har jag gjort 3 olika kroppar, jag har även vart och fixat 3 kg bly från vår lokala däckverkstad, nu fattas bara färger, lack och öglor,  sedan ska jag se om jag kan styra upp en airbrush & kompressor.  2 av de framtida jerkbaitsen är blyade och har fått sig en finfin gång måste jag säga =).

Något jag ser fram emot att komma igång med ordentligt och resultat ska jag självklart dela med mig utav!
Nåja, jag har smygfiskat lite granna, 1 timme i Slussen och 1,5 timme i Liljesund från land.

I Slussen så fiskade jag på det gamla vanliga hotspottet, drog 2 snipor á 1 kg & 0.5 kg, sedan passade jag även på att testa mina nyligen inhandlade plastic McTail från SvartZonker, finns bara småsmisk i Slussen så självklart vart det inget, McTail blir ett kort att dra på vatten med lite större fisk!

I Liljesund, alltså idag, fiskade jag av från land tillsammans med mina hundar, självklart betedde sig min hund Selma som tidernas klåpare, hon plaskade runt i vassen och härjade, trots detta lycakdes jag lura 2 snipor på ca 1 kg styck, fiskarna nappade på samma bete som gäddorna från gårdagens Slussenpass, BusterJerk II ”FireBird”.

Det var allt jag hade att säga, imorgon väntar eventuellt en tur med Simon & Nisse på Grycken, ska ta med mig ”Skiten” så vi kan trolla efter några riktiga megagäddor!!

Peace!

Kommentera

