Nytt fiske, nya tag!

Det är fortfarande det 30.e Maj och jag är nu ännu tröttare än vid förra inlägget, däremot så känner jag att jag har mer lust att skriva om dagens fiskeri…

Nu på ett stort glas mjölk ska jag berätta en rolig historia…

 

Som ni säkert kommer ihåg så talade jag om att gäddfisket började bli lite enformigt, slitskadorna i handleden efter allt jerkande är inte långt borta nu, det knakar och sprakar i handleden ibland efter ett fiskepass, och i förra veckan drog jag totalt 10 gäddor med en medelvikt på ca 800 g, riktigt ruttet, jag började tillochmed fundera på varför jag ens fiskade när det nu började bli så tråkigt, mina fiskegrejjor hade nog legat på tradera vid det här laget om det inte var för Jackes gädda på 7,4 kilo i helgen.

Jag övernattade hos Nils och nästa dag så vi drog glatt iväg och kastade med lite spinnare efter rymda pelletsbomber i en liten å nära Grycken, jag hoppades på både abborre och Öring/Regnbåge, hade varit så himla roligt med något annat än Gädda nu, dock fick jag veckans 10e gädda som vägde strax under 1 kg.

Vi gjorde intrång på privat mark och vart utschasade så vi gav upp fisket, jag lämnade Nils och åkte in mot Falustad, påväg hem så sögs jag in i ett obotligt fiskesug då jag började tänka på hur mycket folk jag siktat vid Bergsgårdens badplats, som fiskat Abborre, jag svängde in på badplatsen med min rosa Vibrax i högsta hugg. Jag började härja som en tok och efter ca 5 kast landade jag en fin bit som jag bestämde mig för att lägga på frukostbordet nästa dag. Efter det fortsatte jag att kasta sittandes i säkert 1 timme utan resultat, fyfan vad tråkigt det var att monotont veva in en liten spinnare, det måste finnas något roligare sätt att knipa borre på!!!

 

Där ser ni något som jag tycker är aningen godare att slänga på stekpannan än 2 sketna gamla ägg!

En sådan smakrik morgon jag haft i morse, mumsat smörstekt abborre ute i solen och inväntat dagens Abborrfiske med Mr.Blomberg, flugornas herre!😉

Men jag delar med mig utav den upplevelsen inom kort i ett alldeles eget inlägg!

Kommentera

