Put & Take

Igår dvs. den 20e Juni 2011, spenderade jag ungefär 60 kronor på bensin, 60 kronor på fiskekort, 30 kronor tafs, 15 kronor cigarr, 2 dl blod, 10 gram kött och slutligen 5 timmar utav mitt liv på Put & Take…

Resultatet var som alltid, tvärdött! Kastade åtskilliga gånger på vak eller alldeles bredvid vak men fisken högg inte. Det vore faktiskt riktigt jävla roligt att få dra en regnbåge över kilot på ett #6 flugspö, så pass roligt, att det är värt att spendera 5 timmar och 165 kronor + blod & kött till mygg och knott, bara för att få kampas med den där ”ädelfisken” i några minuter.

Men spenderar man blod, kött, pengar och tid så vill man ha valuta för pengarna också, får man inte det så, ja, då är det som att kasta pengarna i sjön, bokstavligen talat. Ingen fisk, bortkastade pengar!

Och nej jag gjorde inte ”fel” utan jag provade allt utom torrfluga då enbart ca 1 fisk vakade var 5e minut. Dessutom så satt där 3 andra stackare som tydligen inte fick så mycket för sina pengar dom heller. Jag ska åka till Jaktia och handla på mig lite flugbindningsmaterial och lära mig allt om flugbindning så jag kan binda mig en fluga så realistisk att regnbågarna i Put&Take tjärnarna kommer kasta sig över den, flugan kommer att heta ”Pellet”, den optimala imitationen av en P&TRegnbåges naturliga föda, Put’n’Take vilket jävla SKÄMT!!😉

Jaja nu måste jag tagga ner för jag ska snart sticka och fiska Abborre med Mr.blomberg och Zebbe, jag kör på flugspöt!

Och nej, jag är inte bitter jag bara kritiserar Put(a few trouts in a pond) & Take( peoples money)  ;)😉

Kommentera

