Rapport

Jag måste ju rapportera att jag och mitt fiskeintresse lever!

Sedan mitt senaste inlägg så har jag bland annat varit ute i Jessicas stuga i Krusbo med Nils, Jessica och Greta.

Där utövade vi tvättäkta sommarstugefiske i det ganska så dåliga vädret, tråkigt nog så hade vi inte lika mycket tur som de flesta sommarstugefiskarna brukar få när de svingar med sina silvriga skeddrag som sitter anknytna till en torftig nylonlina tillhörande en knapprulle och ett spö från den lokala bensinmacken.

Syftar då främst på en vän som under en solig sommardag,under sitt livs första fisketur vid 20 års ålder, lyckades kroka en 10+ gädda och valde att lämna ifrån sig fiskespöt då han såg fiskens storlek. -.-

Aja, vi hade det trevligt ute i Krusbo och vi lyckades fånga 4 kräftor som sedan sattes ut igen, storfångst!

 

Peeace

Kommentera

