Jag lever!

Under den senaste veckan så har vädret för Abborre varit för bra, jag har under de fina dagarna mest åkt skateboard och tagit det lugnt med några av mina lök-polare så det ar inte blivit allt för mycket fiske, trots det så har jag hunnit med 3 turer på omkring 3 timmar styck.

En tur själv på Varpan med min gummibåt, jag rodde ut till en grynna med en vassrugg som jag tänkte flugpoppra lite vid, dock så svek norrmännens rapport om att det skulle bli vindstilla och jag fick tampas med vind utan något ankare, plus att ytvattnet var alldeles för svängigt för poppring, efter 2 tusenbröder och en missad snipa så gav jag upp.

En annan tur som var lite mer intressant var med Patrik, vi tog oss till samma ställe i Varpan, alltså mellan Bergsgården och Österå, där popprade vi under en tid, jag landade en gädda under 100 g samt några mindre borrar, tråkigt nog så tappade både jag och Patrik en finare borre på 3 hg eller mer, tråkigt nog vart det ingen fisk värd att fota och lägga upp. Vi fick dock beskådada ett Abborrstim när de gjorde en räd mot löjjorna, en liten löjja kommer skuttande vid ytan med en fin vågpil efter sig (Abborrar som går alldeles under ytan som får vattnet att bilda en pil av vågor bakom sig), när pilen och löjan når stimmet så kommer säkert 7-8 pilar till från alla håll vilket resulterade i att det mycket livligt skvätte både löja och vatten, riktigt häftigt!

Idag den 4e Juni -11 är jag nyligen hemkommen från ännu en härlig runda, jag och Nilsmaster som precis hade kommit hem från fjällen drog ut på fiske i centrala Falun, nämnligen i Östanforssjöarna (Kålgårn). Vi var på jakt efter Abborre med flötestrolling tackel i högsta hugg, dock fick vi inte den högsta huggtätheten då den ungefär 4 timmar långa turen endast resulterade i 2 tappade borrar och en gädda kring kilot. Fast vi är inte bittra för det, en riktig fiskare utgår alltid från noll, då kan man aldrig bli besviken, utan endast positivt överraskad!

 

Kommentera

