Hemmapul av olika slag

Under den senaste tiden så har jag och några av mina polare vid namn Nisse, Jacke & Magnus setat i min källare och med hjälp av lite verktyg och några folköl lyckats framställa något som liknar jerkbaits!

Jag tänkte visa er några av de beten som jag har gjort och ska under förutsättning att jag får tillåtelse även dela med mig utav vännernas resultat!

Bajsborren är ett namn som passar den här bruna glidern, randig och brun. Vet inte riktigt vad som inspirerade mig till färgläggningen men jag är iallafall nöjd med resultatet och kommer utan tvivel att göra fler i den här färgen!

Magmaborren, ett tämligen passande namn till det här flammande betet, ryggen är brun och resten ser ni själva! Just detta bete fick en väldigt tunn kropp men färgen vart riktigt smaklig, fläjmin’ hått!

Något passande namn? Nja, vet inte riktigt vad jag skulle vilja kalla denna men den är stor och den har en svans, så den får heta Grand Tail Deluxe ”Red ThundaHh” tills vidare . Jag har testat hur betet beter sig under ytan och den ska uppenbarligen fiskas på relativt djupt jerkbaitvatten då gången är som bäst vid långsam inhämtning.

Snipa. Ja, vad ska man säga om ens något alls? Gissar ni er till vad det ska föreställa så kanske jag har lyckats med färgen trots allt.

Toxic. Är det engelska ordet som dyker upp i huvudet när jag tittar på denna, mitt första färdiga jerkbait by-the-way.

Frostmörten, ett passande namn till den blå versionen av den klassiska ”skitmörten”, betet går klockrent alldeles under ytan och snärtar till ytvattnet emellanåt.

Froggy von Pop, var det första och enda som dök upp i huvudet när jag tittade på bilden och funderade lite kort vad denna skulle kunna få heta. Även denna är testkörd och gick som en helt vanlig popper, inte så mycket splashande, men lite splishande, duger det också.

Detta är alltså de beten jag pulat ihop under de senaste 2-3 veckorna, det har varit en seg start men just nu hänger 6 beten i torkhjulet varav 1 är färdigmålat, resten är inne för grundlackering för att sedan målas under lördagen!

Bilder kommer på resultatet! + att ni även då ska få se några bilder på Nisses & Jackes beten som är målade på ett annorlunda sätt, som har sin egna charm!

Peace

Kommentera

