Äntligen HELG

Nu är det äntligen helg!

Och vad gör man? Jo man sitter framför datorn med lite single malt och bara njuter av blotta tanken att det är två helt fria dagar att syssla med precis vad man vill innan det är dags igen på måndag.

Förresten så var jag förbi Yaycop en vända på kvällningen, egentligen för att pula men jag kände att jag behövde lite äkta vila framför datorn ikväll. Jag passade dock på att ta lite fotografier utav de fina små skapelserna som han förvarar nere i sin källare.

Ja vad nu Yaycop vill kalla den här rackaren vet jag inte, dock ser jävligt schysst ut även innan lackningen. Mönstret ser ut att karakterisera en abborre och jag gillar starkt  de diskreta ränderna bakom det ljusgröna nätet+ att en röd fena kunde inte ha passat bättre!

Den enda vobblern so far, det är endast jacke som har vågat sig på en än så länge men jag hoppas att det dyker upp fler såsmåningom. Ett riktigt spöklikt och unikt mönster som ändå tack vare guldränderna kommer blänka även i de djupaste och mörkaste vattnen.

Lillfisken, så brukade vi kalla en av mina hundar när jag var mindre, så jag tänkte kalla den här lilla rackaren detsamma. En variant av  den tidigare vobblerns färgmönster, dock ett lite ljusare ett som välkomnar färgen röd vid stjärt och nos. Smooth design med nosöglan strax ovanför dragets nos som kommer att ge betet en ganska så egen gång, ska bli spännande att se under test imorgon, ska försöka filma lite resultat!

JackTail, Jackes svar på McTail, dock med ett säreget mönster som jag utan tvekan tror kommer få även de mest kräsna gamla damerna på djupet att rynka på ögonbrynen.

Ja det var väl det jag hade att presentera för den är gången, mycket mer är på G så stay tuned😉

Pz

Kommentera

