På G

Sitter just nu alldeles nyduschad och bygger sakta men säkert upp ett nytt lager med lök på min för tillfället rena och fräscha kropp – man får ju passa på att njuta medans man har chansen!

Det mer intressanta är att jag alldeles innan duschen drog på det andra och sista lagret lack på 4 nya beten som jag tänker publicera här under veckoslutet, de vart i min mening riktigt fina! Även Jacob har några beten som är inne på sista varvet lack, dessa beten ska självklart också laddas upp, så länge han tänker låta mig göra det!

Det börjar äntligen kännas som att jag har fått lite rulllians i verkstaden, torkhjulet får nästan arbeta 24/7 fullproppat med beten som antingen grundlackas eller slutlackas. Så nu med nästan två lådor med fullt fungerande hemgjorda jerkbaits så börjar fiskesuget dominera nästan varenda liten känsla samt tanke i vardagen och som grädde på moset så har jag även köpt ett helt nytt jerkbaitset, Amb. Revo toro 51 HS och ett riktigt fint spö från berkley. Fyfan, jag lider.

Men i helgen så blir det lite ismete uti flaskhalsen på Grycken i hopp om lite monstergädda, väderprognosen har i över en veckas tid lovat strax över 0 grader och strålande sol vilket kommer vara rena rama healingen efter denna inte så kalla men otroligt mörka och deppiga vinter.

Rapport från söndagen den 22a Januari kommer här eftersom jag inte tagit mig tid att skriva något än.

Fiskemässigt så vart det inte mycket att hurra över men vi hade en toppendag, ca 4 gäddor landade med en ca 2-3 kg tung gädda som dagens drottning, eller, tja, kanske var det en gäddkung med tanke på storleken…

Nils dominerade med poängen – Nils: 3, Fredrik: 1, Jacob: 0.

Fast vi vet ju alla att fiske det handlar bara om tur =D

Fast egentligen var det ju Selma som fick all fisk //Selma

Peace

Kommentera

