Hejsan hoppsan!

Tänkte bara meddela att det av mig och mina kamrater inte drogs någon gädda över 4 kg under Söndagens fisketur.

I början mellan tiderna 07-11 nappade det på hyfsat, jag drog en på 3,42, Patrik en på runt 4 kg och Nisse han landade inget annat än två snipor. Vi fick sällskap av lite folk från Hofors som via fiskesnack hade fått vitring för nytt PB, grabbarna hade 18 spön ute och hade riktigt dåligt fiske tills en av dem äntligen fick fisk på kroken. Med tanke på att killarna körde med mörtar vägandes 600-800 g så var det inget tvivel om att det måste vara en stor fisk – och så var det!

De lyckades landa dagens största fisk på 8,27 kg, en fisk med riktigt fina mönster och helt okey kondis, den kommer säkert att kunna väga omkring 9 kg alldeles innan leken, romfylld och fullkomligt sprängfylld av beten.

Plockade just ner 6 nya Chillybeans från torkhjulet, jag är nöjd med resultatet och ska presentera det för er efter det att jag valt ut vilka som måste ha svans och vad färgen blir på svansen i fråga…

Annars rullar det på nere i verkstaden där ungefär 10-12 drag väntar på antingen bly, grundlack, öglor eller alla de sistnämnda substantiven. På lördag är det visst bestämt att jag ska hämta en båt på 4,2 meter i Gävle som jag ska lägga på en väldigt intressant plats inför förleksfisket, ska bli sjukt spännande!!!

 

PEACE

Kommentera

