Fler Softarbönor!

Det vart grymt mycket fiske i helgen, mycket mer än planerat!

Under lördagen så var vi ut på Varpan för att jaga både stor gädda och stor abborre, jag lovade gänget att jag skulle hitta ett ganska så pelagiskt grund som ligger längs med Varpans östra sida men ack, minnet från tonåren börjar redan bli grumligt. Kumpanerna lät inte allt för sugna i att lägga dyrbar energi på att finna grundet i fråga så vi gjorde istället en snabb omflyttning till Varpans västra sida. Vädret var ganska så växlande men med blå himmel och värmande sol som dominerade dagen, vilket var jävligt tur för att jag frös som en gös (heh) så fort solen gick och gömde sig.

Solen bjöd på en minst sagt mystisk regnbåge, B-E-A-utiful!

Dock så landades endast en liten tjatig gädda på ca 2 pannor tack vare Antons taktik som gick ut på att sätta ett spö lite längre ut på ca 8 meters djup, gäddorna var uppenbarligen inte så sugna på att hänga på grunt vatten idag. Kanske var det ljuset som var orsaken eller så kanske de bara var så där allmänt frånvarande som de tenderar att vara ibland. Tack vare gäddornas frånvaro så utspelade sig istället en väldigt spännande och intensiv pimpeltävling på sjön.

Nils lassade snabbt upp 11 borrar, under samma tid så fick jacke 1 borre och jag 0. Efter en chillpaus i solen så bytte vi spot för pimplingen. Vi hittade ett litet stengrund och borrade snabbt upp ett 10tal hål. Jag lyckades borra rakt ner i oljan på 3e försöket, abborrarna sprutade upp ur hålet och snart stod det: Fre: 26, Nils: 17, Jacke: 10 (?), Anton: 7.

Jacke tröttnade då abborrarna vi fångade endast vägde mellan 25 och 100 gram på sin höjd, men Jag Nils och Anton fortsatte att tävla. Jag drog dagens största på ca 200 (5 poäng) gram samt landade en dubbelfångst, 2 borrar på en pirk. Ställningen var ca 50-33-15 med mig i ledningen då Nils med hjälp av borren punkterade ännu ett abborrnäste. Nu var ställningen 53-53 och vi startade en timer som efter ca 20 minuter skulle meddela att tävlingen var slut. Ett lågtryck trängde sig på och finalen slutade med 2 borrar till Nils och en till mig, 55-54 till Nils. Borrkungen tänkte inte låta sig besegras av scrubs som inte ens fått en borre i silverklass!

Ännu en bild på vad solen åstadkom under dagen!

Hemma i verkstan har jag åstadkommit lite också!!

Efter lite experimenterade i labbet så lyckades jag framställa 3 muterade Chillybeans. Discofärger var vad han kallade det för, den där Nils. Låter smakligt måste jag erkänna – Discobean. Det är något med ordet disco, det får mig att tänka på John Travolta, brudar, fluorserande färger och en jävla massa glitter. Vilket jävla ord!

Sedan lyckades jag framställa ett alldeles nytt och originellt färgmönster som ingen levande människa eller fisk någonsin skådat förut – eller?

Tusan! Efter lite efterforskning så visade det sig att någon random vid namn Buster med hjälp av randommärket ”Strike Pro” redan hade uppfunnit mönstret vid ett tidigare skede!

Skämt åsido, man måste väl göra sig ett par tre skitmörtar, för bövelens skull!!!

Idag Söndag, så var jag Nils och Jacke på jakt efter gädda med hemgjorda beten i högsta hugg. Vi lyckades lura 2 gäddor till hugg som slutade lyckligt. Oturligt nog bara lyckligt för gäddorna som slapp undan varsin ofrivillig piercing i ansiktet. Men lika glad är vi för det då vi nu vet att våra beten ser ut att smaka smaskens under ytan!

Peace!

Kommentera

