Beten från jake

Hallå där!

Detta blir mitt första inlägg på skitenleverar efter mycket tjat från fredrik om att mina beten också måste presenteras. Jag har gjort en del beten tidigare men dock inte med samma framgång som med dessa då jag inte har haft någon vettig lack och inte varit lika seriös. Tänkte visa 4 favoriter som jag har, alla är målade med sprayburk, se och njut!

Detta är det första betet jag gjorde i höstas som ska bli mitt trolling bete, då min box har saknat en stor wobbler. Den är 19 cm lång och går nog ner mot 3-6m skulle jag tro, beroende på hur mycket lina man ger den.

 

En väldigt stilren jerk som har en fin sida till sida gång men som också kan göra en och annan oväntad manöver.

 

Väldigt grund gående bete som numera bär en genomskinlig grön tail. Gillar färgkombinationen på denna som jag åstadkom genom att lägga grund färgerna grön och orange för att sedan vira in hela betet i ett snöre där jag lämnade glipor som jag sprayade med lila.

Riktigt skönt bete när man är trött i handleden. Vevar bara hem den och den och den har en otroligt fin slingrande gång, sen kan man också trycka till lite innan vevstop vilket får den att glida ut fint.

 

That’s all, over and out.

Kommentera

