Pikecatch-u

Det började som en tanke nere i källaren för ett par månader sedan, det skulle bli ett litet tailbait som hyllning till ett av de bästa Gameboyspelen jag någonsin spelat – Pokemon.

Väl i måleriet så kämpade jag med att få den lackade lilla träbiten att likna Ash Ketchums bästa vän, pikachu, varav det enligt mig klockrena namnet Pike-Catch-u fast utan bindesträck.

Min fanart vart inte så himla lyckad vilket ledde till att den fick ligga i skräphögen i ca 2 månaders tid, tills det att jag bestämde mig för att måla den så här istället:

Jag är nöjd med resultatet trots att den under vårat tröga fiske idag inte förlorade svendomen, men imorgon ska det bannemej smälla!

Namnet står jag dock fast vid – Pikecatchu =D

Peace!

 

 

 

Kommentera

