En bara-för att update!

Just nu känner jag mig sjuk, jag hostar och har ont i varje liten led i hela min kropp. Idiotiskt nog drar jag  ändå ut och fiskar så mycket jag kan. I lördags så var jag Hugo och en Öresundsbo vid namn Tobbe Thegström ute och fiskade av en del heta ställen ute på både Varpan och Östanfors. Östanfors bjöd oss på 6 gäddor under förmiddagen, den största ser ni på bilden, en fin ung dam på ca 4,7 kg. Trots den starka vind  som orsakade grumligt vatten i de lekvikar som vinden pumpade in föda i, så landades 0,0 fiskar på varpan, helt otroligt. Dessutom så förlorade vi ett ankare på köpet, attans!

Dagen var däremot mycket trevlig och de snipor som landades bjöd på mycket spännande hugg alldeles intill båten, Tobbe lyckades till och med fånga en T-Shirt och en gädda i ett och samma kast, ACHIEVMENT!

Idag så var jag och en jobbkamrat vid namn Reine ute på jakt efter abborre vid bergsgårdens badplats, både fluga och jigg släpades längst med botten i över en timme utan att vi lyckades landa en enda liten taggboll.

Som tur var så hade jag jerkspöet med, jag trotsade det soliga och lugna vädret och dängde på rejält åt alla håll och kanter med en abborrfärgad jerkbait – och här har vi anledningen till att borrarna var som bortblåsta, denna här hade antagligen slukat hela beståndet.

 

 

Skämt åsido, den här urlekta honan alternativt stora hannen betedde sig ungefär som ett cykeldäck under drillningen, fin var den iallafall❤.

 

Nu var det dags att nanna kudden, pusshej!

^^

 

Kommentera

