Ännu en helg har nu passerat och fiskespöt har inte direkt legat och dammat. Under Lördagsmorgonen så drog jag ut på ett ca 2,5 timmar långt pass på Östanfors ån. Tidigt på morgonen så var gäddorna uppenbarligen på hugget då fisketuren började med en urlekt men ack så fin gädda som vägde 4,2 kg. Gäddan var helt galen då den högg alldeles under ytan och orsakade ett vilt plaskande då hon kände att hon satt fast, det roliga var att fisken lossnade efter ca 5 sekunder men högg igen efter ytterligare 5 sekunder. Turen fortsatte med 2 landade snipor och en tappad fisk i bättre kaliber.

Jag kom hem runt 1 tiden och tog ut min kära vovve på en långpromenad i skogen medans jag inväntade nästa fiskepass som skulle vara ute på varpan med Jacke och hans granne Stefan. Tråkigt nog så var alla peppade utom den sprillans nya 4taktsbåtmotorn vilket ledde till att vi fick ta med Skiten istället =(. Fisketuren fick därför kortas av rejält och vi hann inte fiska mer än 1 timme, en timme som bjöd Stefan på en bättre snipa.

 

Idag, Söndag, befann jag mig mestadels i sängen och försökte hämta mig efter gårdagens bravader. Efter att ha kastat halva den strålande dagen i soptunnan så bestämde jag mig för att kasta andra halvan i sjön.

Jag och Jacke fick låna Patriks båt och tog oss ut på ett blåsigt äventyr på Varpan. En allmänt trevlig eftermiddag med kraftig blåst och effektivt fiske resulterade i en bättre gädda åt mig och två lite mindre åt Jacke.

Och så fortsätter jakten på en riktig fläskfia i ytterligare ett par veckor…

Har inte mycket mer att säga för stunden.

Peace!

 

 

Kommentera

