Mer fiske!

Idag vart det till att dra hem ifrån jobbet lite tidigare än vanligt, nämnligen 09.30. Anledningen till detta var att jag hemskt gärna ville komma ut på sjön med Nisse som är hemma och tar en paus från plugget över helgen.

Vi kom ut på Grycken omkring 12.30 och bemöttes av ett gråmulet väder med svag vind. Denna vind sinade i takt med molnigheten och tillslut fann vi oss själva trollandes mitt på sjön i en strålande höstsol som fick livet att kännas underbart. Efter 4 landade snipor så kunde jag äntligen känna en 5e gädda gapandes över min Westinare, en gädda som jag inte skulle kalla för snipa.

En skön och spännande drillning senare så fick vi äntligen upp fisken som med tanke på kampen borde ha varit lite större –

men ja änt bitter inte!😉

Denna sjukt fina och välmatade gädda gjorde dagen för oss!

Fisket fortsatte och jag landade snart en till lite grövre snipa, men ack inget att hurra för i dessa tider.

Men snart hände något igen, Nils fastnade i något som han till en början trodde var ett bottennapp. Han vevade och vevade tills han insåg att det faktiskt inte var ett bottennapp, istället var det en gädda som för Nils skulle gå till historien.

Grattis mannen!

Ojojoj vilken firre!

En fisk större än en Westins Jätte, VILKET MONSTER! Nils vart ÖVERLYCKLIG!

Eller?

Vi trollade vidare en stund utan att något mer än ingenting hände. Men det finns inget bättre för tålamodet än lite vackert väder.

Ett alldeles färskt och tråkigt nog oskuldsfullt dagspöke ligger och myser i solen. Jag har bestämt mig för att till vintern producera några exemplar utav denna lilla skönhet som kommer att kosta 200 spänn styck.

Efter en veckas jobb så kan man känna sig alldeles mör i huvudet vilket nu leder till att jag ska avsluta dagens skrivande, men jag har bara en sak kvar att säga:

Jag brukar inte gilla härmapor, men nu är det faktiskt så att chipsjätten OLW har satt Pringles på plats en gång för alla- Mumsfillibabba!

Peace out!

Kommentera

