Taggar inför en vända på Le Gryck!

Sitter hemma i lägenheten och längtar efter dygnets elfte klockslag. Vad som händer då är nämnligen att Gäddkungen Jacke kommer och hämtar mig i sin blåa renault Clio för att sedan köra hela vägen ut till Grycksbo där vi ska ta Nisses båt och bege oss ut på min älsklingssjö Grycken! Det blir en ångestladdad dag för Nils som måste gå omkring bakfull hemma i Uppsala med en ungefärlig känsla av att någon annan sover med hans fru medan han själv är helt maktlöst och befinner sig ca 15 mil bort. ”fan nu sitter de där jävlarna i min båt o bara håvar upp monster och blir så där förbannat lyckliga. Lyckliga trots  att JAG, Nissemaster, inte är med, snyft”

Det är lugnt Nisse, oroa dig inte över saker du inte kan påverka, du kommer att kunna leva ett lyckligt liv trots att jag och Jacke fångar årets största gädda utan dig.

Snyft, nej nu blir jag nästan tårögd när jag tänker på hur synd det är om Nisse.

HAHA

=)

Peace

Kommentera

