Laddar

Just nu laddar jag för fullt inför Nya Zealand och det är inga roliga siffror med pengar som lämnar kontot varje dag till all den utrustning som krävs för att smidigt tillbringa en vecka i det ”vilda”.

Floden som jag kommer att fiska vid under min första trip heter ”Hutt River” och ligger strax norr om huvudstaden Wellington. Floden innehåller enbart brun öring som i snitt väger 1-3 kg, men, större exemplar kan fångas.

Nu är det bara att hålla tummarna för vädret och att den föredetta guiden Andrew vill vara med mig under en eller två fiskedagar. Värt att tillägga är att jag aldrig någonsin har fångat en öring på torrfluga vilket kommer att bli sjukt spännande.

Vad som mer är på G är en eventuell artikel om fisket i fiskejournalen! 

Jag är piiiiirrrrrriiiiggggg!!

Kommentera

