Dagspöket goes PikeCatchu!

Just nu turbojobbar jag för att hinna med de beten som jag lovat bort innan min Nya Zealand resa, hittils går arbetet bra men det hänger på att betena inte beter sig som handikappade pingviner under ytan för att jag ska skicka iväg dem – Vilket de förhoppningsvis inte gör dårå.

Till dagens beten. Pikecatchu är ett bete som jag gjorde förra våren som skulle se ut som Pikachu från pokémom. Jag tröttnade dock ur och flummade istället loss med oljefärg och svamp över ett par glas vin, resultatet vart mot all förmodan bra.

PCU2

För några dagar sedan tänkte jag att jag skulle försöka mig på att återskapa denna mystiska krabat fast i ett Dagspökes kropp trots att minnena från målningsprocessen var suddiga.

Förväntningarna var låga…

Men när jag väl började så insåg jag att det var bland de enklare färgteckningarna jag någonsin målat. Jag vart minst lika nöjd med dessa.

DSC_0036DSC_0040DSC_0034

Sumpbäver, blir namnet på det här mönstret.

Peace!

Kommentera

