Betesorgie!

Idag greps jag av en piskande känsla av vemod när jag gick ut i den värmande februarisolen och ställde mig vid kålgårdens badbrygga för att testa lite beten. Våren är på väg och känner att jag helt enkelt inte vill åka till Nya Zealand längre, iallafall inte just nu. Men det blir självklart av!

En batch om fyra beten vart klar idag och det första betet som åkte på var en abborre, Jacob Perssons abborre. Betet sulades genom den friska luften och landade inte konstigt nog med ett plask. Nervöst började jag knycka hem betet i hopp om att det skulle uppföra sig om önskat.

Tre sekunder senare exploderar jag i eufori.

Jag har fan ALDRIG känt så som jag kände idag när jag testat mina beten tidigare. Bete efter bete åkte på och i det slutade med att jag fick hålla igen ett hispigt lyckoskratt när jag insåg att vartenda bete gick lika fint som det första. Nu kommer en laddning beten skickas till höger o vänster i Sverige och det ska bli sjukt spännande att se vad de kan åstadkomma med hjälp av ett gäng inbitna fiskare.

DSC_0042

Dessa beten gjorde en fin dag till en underbar dag – Men usch vad vemodigt det känns att lämna Sverige när årets absolut bästa tid nalkas med stormsteg.

BETESORGIE!

Här är vårens samlade pluton som i vår ska ut och lura en armé feta gäddor.

Nu blir det inga fler beten på ett tag! Tack till alla er som köpt ett och glöm för fan inte bort att skicka fångstrapporter nu😉.

Peace!

2 reaktioner på ”Betesorgie!

Kommentera

