Work work

Tjena!

Just nu sitter jag med stadiga tag fast i Akaroa där jag har tre olika jobb.

Jag vaknar ungefär när klockan slår halv 9, kliver upp när klockan slår 9 varpå jag ger mig in i köket och äter en lätt frukost som består av gröt och lite bröd med cheddar ost och hallonsylt. Mums. Efter det, ungefär när klockan slagit 10 så börjar mitt två timmar långa arbetspass som går ut på att städa vandrarhemmet så att det ser välkomnande ut för nya och nyfikna besökare.

När klockan slagit ett så börjar nästa jobb där jag i ca 3-4 timmar seglar runt vid kusten och pekar ut delfiner, pingviner och sälar åt än mer nyfikna turister. Jag serverar även kaffe och pysslar med skeppets segel, vilket är härligt.

När jag kommer hem vid klockan fem så har jag ungefär en timme på mig att byta om, äta mat och bege mig till en restaurang, där jag preparerar desserter och diskar. 

Usch nu är jag sjuk så jag orkar inte riktigt skriva om allt jobb, men det är en hel del så det blir tyvärr inte mycket till tid över för fisket. Men om cirka två veckor så beger jag mig till nästa destination som ännu är oklar men en sak är säker, där finns en öringladdad flod.

 

=)

 

Peace on you!

Im going back to italia

hähä

2 reaktioner på ”Work work

Kommentera

