Helg!

Första veckan på jobbet som timanställd har just förflutit och fredagseftermiddagen rundades snyggt av utav en jordbävning varpå vi skickades hem, tack moderjord.

I bilen på väg hem slog ett nästan lika stort efterskalv till medan vi i väntan stod i en korsning. Telefon och elledningar började våldsamt vifta upp och ner som om två jättar försökte använda dem som hopprep. Trafiken stannade till och trots att vi hade grönt ljus var det ingen bil som åkte. Vi tittade frågandes på varandra och bestämde oss för att ge oss av till en annan stad vid namn Kaikoura. Väl hemma på vandrarhemmet så slog jag på TV’n som genom ett nyhetsankare förklarade att vägarna mellan Blenheim och Kaikoura var avstängda på grund av stora stenbumlingar som rullat ut i gatan.

Så nu blir det ännu en natt i ovisshet på vandrarhemmet medan efterskalv slår till ungefär var tjugonde minut.

Nog om jordbävningen och åter till fiske. Idag ringde jag fiskebutiken som ska leverera min nya saltvatten flugfiskecombo. Spöt, som jag har väntat på i en månad blir ytterligare en vecka försenat, attans.

Eftersom jag nu har min riktiga dator tillgänglig så har jag varit sugen på att flasha med spöt på bloggen under helgen. Men nu blir det inget med det, det är även sagt att det ska regna under helgen så något fiske kommer det heller inte att bli.

http://www.rodandreel.co.nz/index.cfm/PageID/186/ProductID/588/ViewProduct/Airflo-Bluetooth-Saltwater-Fly-Rod-Set-Save-$300

Detta har jag beställt i klass 8/9 med intermediate lina, fisken jag ska fiska är ”kahawai” och är känd för att bjuda upp till en rejält våldsam dans när man lyckas lura dem att sluka en liten ”surfcandy” streamer från kusten.

Och vem vet jag kanske råkar lura en Kingfish om jag har riktigt med tur, och det skulle resultera i en 30 till 60 minuters kamp med en något krampande arm.

Jag kunde inte längtat mer!

Peace!

3 reaktioner på ”Helg!

Kommentera

