Bajsfloden

Idag var jag ner i två omgångar för två korta fiskepass till bajsfloden som börjar bli lite mindre mjölkig än vad den varit tidigare i veckan.

Första passet började med att jag pga koncentrationsbesvär misslyckades med att kroka en anfallande öring i kilosklassen. Tjugo minuter senare så såg jag en fena alldeles intill landkanten i det grumliga vattnet varpå jag lade ut flugan utan att ens behöva kasta och denna öring flög rakt över flugan i ett nafs.

En nyfiken gammal man hjälpte mig med både håvning och foto.

Öringen

 

Sedan, efter att ha sett en riktigt stor och svullen öring dissa sjuhundrafemtioåtta olika nymfer så drog jag hem och huttrade lite för att sedan komma tillbaka för revansch.

En köttpaj och sen var jag vid floden igen. Den här gången lyckades jag nästan landa en öring i samma storleksklass men med en mycket finare teckning. Öringen trillade av kroken just när jag bestämde mig för att hoppa i vattnet för att lägga nätet om den, typiskt.

Inget mer att säga än piss on you champs.

 

Kommentera

